Teed joov rebane Tähekese kaanel - tehtud!

Juba õige tükk aega tagasi sain toreda pakkumise Tähekese poolt, et teha nende märtsikuu erinumbrile kaanejoonistus - mõeldud, tehtud! Imetore, et minu juured on mulle põnevaid pakkumisi toonud ning pole suuremat rõõmu, kui illustreerida teadmisega, et see läheb võrukeelse ajakirja/kogumiku sisse või peale. Ainuke konks on aga asjal see, et ma oskan kuulata-lugeda, saan kenasti aru, kuid ise murdes ei oska rääkida.. Mis puudutab üldse keeli ja keeleõpet kui sellist, siis tunnistan ausalt, et olen terve elu selles valdkonnas üpris lootusetu olnud - liidete -ki, -gi-ga pole mul endiselt head suhet ning see, et minu vanemad kehvade vene keele tulemuste pärast kooli kutsuti põhikooli ajal, räägib juba enda eest. Ja kui kedagi huvitab, et mis selle koolikutsumise tulemuseks oli, siis sealt ei tulnud midagi tarka - lihtsalt tunnistati fakti, et ilmselt olen ma eriti lootusetu juhtum.

Keelejuttudelt nüüd tagasi Tähekese juurde - no kes ei tahaks siis oma lapsepõlveajakirja kaanele joonistada?! Seda enam, et Tähekese erinumbri autorid olid traditsiooniliselt Võrumaaga seotud kunstnikud-kirjanikud ja nende loominguga samade kaante vahel olla oli juba omaette suur au. Ja kes tahab näha kaanejoonistuste logoga varianti, siis seda näeb näiteks Tähekese enda facebookist, siit.

2 comments :

Jette said...

Võru keel on lahe küll :) Mina tellisin endale Uma Lehe ja iga kord kui see tuleb siis loen artikleid ette iseendale, nii õpib ka midagi :)

Kadi said...

Võru keel on väga omapärane ja tore - näiteks kõlavad kõik naljad kümme korda naljakamalt, kui neid murdes esitada! Seda enam olen ma kurb, et murdes rääkimine ei ole mulle külge hakanud ning Tartus elamine ei soodusta seda kuidagi - eks ikka enamasti hakkavad asjad külge, kui selles samas keelekeskkonnas elada. Uma Lehte loen ka paberkandjal, kui kätte satub, kuid enamasti netiväljaandena - nii saan vähemalt kindel olla, et see, mida oskan, meelest ära ei läheks :)

Igatahes oleks väga rõõmus nende üle, kes murdes oskavad rääkida - see on väga suur väärtus, oskus, mille üle uhke olla!